Proč mají DSO tendenci nabízet vlastní značku alignerů?

Není překvapivé, že stomatologie je v dnešní ekonomice, která je velmi strmá, nesmírně podnikavým odvětvím: Tři ze čtyř lékařů jsou samostatně výdělečně činní a z 35 000 registrovaných zubních lékařů ve Spojeném království je 25 000 soukromých. 

Vedení zubní ordinace, zejména té, která funguje jako soukromý subjekt, vyžaduje administrativní funkci, která dokáže dostatečně naplnit poslání ordinace, zvýšit produktivitu a prokázat dovednosti v oblasti marketingu, které mohou v konečném důsledku přispět k finančnímu úspěchu ordinace. 

Předpokládá se, že během několika let budou prakticky všechny nákupy v zubní ordinaci probíhat virtuálně a řada pracovních míst bude převedena z lidí na virtuální asistenty. Přitom bez ohledu na to, jak bude ordinace naprogramovaná, zůstane zubní ordinace i nadále zdravotnickým povoláním zaměřeným na lidi.

Vezmeme-li v úvahu složitost obchodního aspektu stomatologie, může se stát, že většina zubních lékařů nebude schopna naplnit zdravou kariéru jak při poskytování stomatologických služeb pacientům, tak při současném zvládání administrativních povinností, které umožňují udržet zubní ordinaci nad vodou. 

Kde a jak se zubaři těmto dovednostem učí, pokud vůbec?

Zde se ponoříme do toho, co je to DSO a jak může skutečně změnit zubní praxi!

Co je DSO?

DSO (dental support organizations) neboli podpůrné organizace zubních lékařů jsou nezávislé subjekty, s nimiž mohou majitelé zubních ordinací uzavřít smlouvu, aby jim pomohly řídit administrativní, marketingovou a obchodní stránku dané zubní ordinace. Model DSO představuje spíše podnikovou funkci a může se lišit velikostí nebo strukturou.

Zubní podpůrná organizace není odpovědná za poskytování klinických služeb pacientovi. DSO se spíše zaměřují na poskytování podnikových zdrojů, které mohou povýšit neklinické podpůrné potřeby zubní praxe, přičemž zubní lékař a podpůrný klinický personál poskytují plný katalog klinických služeb pro pacienty. Tímto způsobem se sice mohou cesty DSO a zubního personálu křížit, DSO však poskytují centralizovanou podporu praxe, která zubnímu lékaři usnadňuje provoz jeho praxe. 

Služby DSO mohou mimo jiné zahrnovat údržbu zařízení, nákup zásob, lidské zdroje, dodržování předpisů, účetnictví a marketingové služby. V jádru všeho jsou DSO schopni zajistit kritické obchodní řízení a podporu neklinických operací, což umožňuje zubařům soustředit se výhradně na poskytování zubní péče. 

Andrew Smith, výkonný ředitel Asociace podpůrných organizací zubních lékařů (ADSO), dále vysvětlil: "Rozdíly mezi typy DSO vycházejí z různých strukturálních způsobů, které si zubní lékaři volí pro sdružování svých ordinací. Na základě specifických obchodních potřeb zubního lékaře nebo komunity, které slouží, může zubní lékař upřednostnit jeden typ před druhým."

Podle výzkumu ADA Health Policy Institute bylo v roce 2019 více než 10 % všech zubních lékařů sdruženo v zubní praxi podporované DSO. Přibližně 10 % zubních lékařů starších 50 let a 20 % zubních lékařů mladších 34 let bylo podporováno DSO.

Proč jsou DSO tak populární?

Jak již bylo zmíněno, DSO uzavírají smlouvy se zubními ordinacemi, aby pomohly zvýšit produktivitu praxe. Díky jejich partnerství mají zubní praxe přístup k mnoha výhodám, jako např:

Pokročilé technologie: DSO mohou nakupovat pákový efekt, dostupný kapitál a nepřetržitý výzkum a vývoj, což umožňuje zubním lékařům využívat nejmodernější technologie, jako jsou digitální rentgenové snímky, elektronické zdravotní záznamy a systémy CAD/CAM.

Odborné vzdělávání a školení: Většina DSO nabízí širokou škálu zařízení pro další vzdělávání, aby mohli zubní lékaři udržovat krok s novými protokoly, vybavením, nástroji pro řízení praxe a zařízením.

Vysoká nákupní a prodejní hodnota: DSO jsou schopny zajistit větší kupní sílu a mohou vyjednávat s dodavateli v případě, že zubní lékař chce praxi prodat. Mohou také pomoci snížit náklady zubařů na zásobování, poskytnout přístup ke kapitálu, který zubaři potřebují na nejmodernější vybavení, a celkově podpořit finance praxe.

Mezi další kvalitní služby poskytované DSO patří podpora úhrad pojišťoven, snížení profesní režijní zátěže zubních lékařů, pobídky pro vstup a odstranění dluhů za stomatologické vzdělání.

Pokud jde o výhody DSO pro pacienty, zubaři mohou přijímat více typů pojistných plánů a poskytovat vysoce kvalitní služby, které si pacient může dovolit. Zubní ordinace podporované DSO jsou také schopny nabízet delší ordinační hodiny a více termínů, což umožňuje flexibilnější plánování, takže se lépe vyhoví potřebám pacienta. Především však mohou pomoci zkrátit čas, který musí zubní lékaři věnovat administrativním aspektům, díky nimž se v jejich ordinacích stále svítí, a umožnit zubním lékařům dělat to, co je nejdůležitější - věnovat čas péči o pacienta.

Proč DSO nabízejí vlastní značky vyrovnávacích pomůcek?

Poptávka po zubní estetice exponenciálně vzrostla po zavedení bílých značek čirých stavěcích rovnátek. Zpráva Global Invisible Orthodontics Sale Market Report (360 Research Reports, říjen 2020) totiž ukázala, že trh s fóliovými aparáty poroste každoročně tempem 11,5 %.

Je nepopiratelné, že alignery se staly novou nejlepší věcí na ortodontickém trhu. Nejenže jsou estetičtější na pohled, ale jsou pohodlné, účinné a většinou jsou považovány za rychlejší alternativu tradičních rovnátek. Můžeme však tvrdit, že všechny clear alignery jsou konstruovány stejně? Ne. Vzhledem k desítkám a desítkám značek clear alignerů, které zaplavují rychle se sytící trh s alignery, lze předpokládat, že velká část z nich nesplňuje standardy a kvalitu ostatních.

Proto se DSO, které uzavřely smlouvu s mnoha zubními lékaři, snaží uvést na trh nebo spolupracovat s vlastními značkami jednotlivých alignerů. Například společnost Western Dental & Orthodontics uvedla na trh své ortodontické alignery ClearArc, které jsou k dispozici pouze v ordinacích této organizace poskytující zubní služby. Tvrdila, že ClearArc je výsledkem rozsáhlého výzkumu a testování a že je k dispozici za cenu o 40 % nižší ve srovnání s ostatními předními značkami.

Díky uvedení na trh mohli pečlivěji vyhodnocovat léčbu pacientů a zajistit kvalitní konrolu, aby pacienti dostali rovnátka, která vydrží hodnotu jejich těžce vydělaných dolarů. Zmínili také, že technologie ClearWear společnosti ClearArc byla vyrobena tak, aby zajistila účinnost alignerů s menším počtem attachmentů, pokud vůbec nějakými. Společnost Western Dental dodala, že alignery jsou také odolné vůči skvrnám.

Jednou z důležitých výhod rovnátek ClearArc bylo, že společnost Western Dental byla schopna svým pacientům poskytnout flexibilní možnosti financování a zajistit osobní návštěvu u ortodontisty, čímž zajistila kvalitu i cenovou dostupnost.

Další příklad vyplývá z kroku iniciovaného společností Candid. Společnost Candid oznámila, že ukončuje svou činnost přímo pro spotřebitele (direct-to-consumer DTC) a také všech 45 studií Candid. Rozhodla se soustředit na rozvoj své celostátní sítě zubních lékařů CandidPro, kterým "dává možnost ošetřovat případy s clear alignery pomocí svého předního modelu teleortodontických služeb". Společnost Candid nyní spolupracuje v přímém partnerství se zubními ordinacemi a ordinacemi DSO, jako je Affinity Dental Management, aby mohla nabídnout svou první telehealth terapii clear aligner ještě většímu počtu pacientů.

Snad nejodvážnější krok ze všech však inicioval německý OEM výrobce clear alignerů K Line Europe, když se počátkem roku 2022 rozhodl rozšířit kapacity a zaměřit se na výrobu špičkových white label clear alignerů spolu s nabídkou komplexního poradenství a služeb, a to konkrétně proto, aby DSO a klinikám poskytl vše, co potřebují k zavedení vlastní ziskové značky clear alignerů!

Jak ale začít jako DSO nabízet jedinečnou a úspěšnou značku alignerů?

Více se dozvíte na našem blogu nebo kontaktujte náš tým na jack@clearxaligners.com!