FAQ
Jak dlouho budu muset rovnátka nosit?
Alignery je třeba nosit po celou dobu léčby 21 hodin denně, ve dne i v noci.
Co nesmím s rovnátky jíst?
Můžete jíst a pít všechno, ale nejprve musíte alignery vyjmout. S rovnátky v ústech můžete pít pouze studenou vodu.
Důležité je, abyste si po každém jídle vyčistili zuby a nasadili rovnátka zpět do úst.
Mohu žvýkat žvýkačku?
Ne, během doby, kdy máte rovnátka v ústech, nemůžete žvýkat. Před žvýkáním žvýkačky alignery vždy vyjměte.
Bolí mě zuby:
Během ortodontické léčby je normální, že vás zuby někdy bolí nebo se cítíte jinak než obvykle. Zejména po nasazení nových rovnátek nebo po změně tvaru mohou být zuby citlivější nebo aligner může být trochu těsný.
Pokud bolest přetrvává, obraťte se na svého lékaře.
Bolí mě rty:
Na začátku léčby, když začnete nosit rovnátka, je normální, že vás bolí rty nebo máte pocit bolesti, protože jsou v kontaktu s rovnátky, jazykem a tvářemi. Když budete mít pocit ostrých hran v ústech kvůli alignerům, musíte se spojit se svým lékařem, aby mohl ostré hrany vyhladit.
Mohu s rovnátky kouřit?
S rovnátky v ústech není možné kouřit. To nedoporučujeme.
Mohu si rovnátka vyměnit dříve?
Ne, to nelze. Aby byla léčba účinná, musíte dodržovat léčebný plán, který vám poskytne váš lékař a my.
Potřebuji k léčbě attachmenty?
Ve většině případů potřebujete ke srovnání zubů do správné polohy attachmenty. Každý případ je však jiný. Na druhou stranu, pokud attachmenty potřebujete, nejsou v ústech příliš vidět. Attachmenty jsou malé tečky lepidla, které mají stejnou barvu jako vaše zuby. Pro ostatní lidi tedy nejsou nijak nápadné.
Budu po léčbě potřebovat další rovnátka?
Je možné, že po úvodní léčbě budete potřebovat nová rovnátka. Neznamená to, že nová rovnátka budete potřebovat vždy, ale někdy bude k provedení posledních úprav a vylepšení výsledku zapotřebí několik nových alignerů. Toto rozhodnutí však učiníte společně se svým lékařem.
Proč mé alignery žloutnou/bělají?
Naše fólie vysoce rezistentní vůči pigmentům. Rovnátka nosíte 21 hodin denně. Během této doby máte v ústech sliny, jíte a pijete, což může způsobit mírnou změnu barvy na žlutou/bílou, kterou lze pozorovat pouze když nemáte rovnátka v ústech. Abyste tomu zabránili, je velmi důležité dbát na to, abyste nejedli potraviny a nepili nápoje s barvivy, které mohou změnu barvy urychlit. S rovnátky v ústech nekuřte. Naše rada zní: po jídle a pití vždy vyčistěte zuby i alignery.
Budu po změně tvaru aligneru něco cítit?
Je možné, že po změně tvaru pocítíte větší tlak na zuby. Bude to trvat jen několik hodin.
Je normální, když po výměně alignerů za další v pořadí nic necítím?
Je to možné, každý člověk a každá ústa mohou reagovat jinak. Takže když nic necítíte, neznamená to, že by vaše alignery nefungovaly správně.
Je normální, že po aktivaci/boostu aligneru nic necítím?
Může být normální, že každý člověk reaguje jinak. Takže pokud nic necítíte, neznamená to, že boost nefungoval.
Můj aligner má ostrou hranu:
Někdy se může stát, že váš aligner má ostrou hranu. Stačí kontaktovat vašeho lékaře a ten ostré hrany odstraní.
Můj aligner je prasklý, co mohu dělat?
Musíte kontaktovat svého lékaře. Prasklý aligner nebude správně plnit svou funci a je třeba jej co nejdříve vyměnit.
Dokud prasklý aligner nenahradíte, můžete se také vrátit k v pořadí předchozímu aligneru, nebo můžete použít další v pořadí, jestliže je téměř čas k výměně. Ale nejlepší, co můžete udělat, je kontaktovat svého lékaře a probrat možnosti.
Můj aligner je rozbitý nebo ztracený:
Obraťte se prosím na svého lékaře, abyste zjistili, jaké jsou pro vás nejlepší kroky. Každá léčba je specifická a někdy existují různé možnosti vyřešení problému.
Jestliže se nemůžete dostat do kontaktu se svým lékařem, můžete se vrátit k předchozímu aligneru a jednoduše jej vyměnit. Můžete také použít další v pořadí, nastal-li téměř čas k výměně.
Mohu změnit tvar aligneru bez použití aplikace?
Pokud se vyskytnou problémy s připojením mezi aplikací a boosterem, můžete alternativně změnit tvar i bez aplikace.
Podívejte se na naše instruktážní video zde.
Máte-li jakékoli další dotazy, obraťte se na tým ClearX.
Kde se mohu léčit s alignery ClearX?
Léčbu průhlednými rovnátky ClearX vám poskytnou certifikovaní ortodontisté.
Potřebujete-li kontaktní údaje, napište, zavolejte.
Co mám dělat s boosterem po ukončení léčby?
Abyste nám pomohli snížit množství elektronického a plastového odpadu a neznečišťovali tak životní prostředí, po ukončení léčby můžete booster i použité alignery vrátit svému ošetřujícímu lékaři.
Co znamená změna v procesu aktivace ClearX?
Přešli jsme na jednodušší a účinnější aktivační proces s použitím vroucí vody. Tato metoda nahrazuje předchozí používání aplikace ClearX a elektrického boosteru.
Proč došlo ke změně aktivačního procesu?
Změna byla provedena z důvodu poruch způsobených provozními systémy třetích stran, které ovlivňují stávající aplikaci ClearX a připojení elektrického boosteru. Nový způsob používání vroucí vody je výsledkem našich neustálých inovací s cílem zlepšit účinnost a uživatelský komfort našeho produktu.
Jak nyní mohu aktivovat své alignery?
Chcete-li aktivovat svá rovnátka, nalijte do boosteru s rovnátky uvnitř vroucí vodu, zavřete víko a počkejte 10 minut. Podrobné pokyny jsou uvedeny ve videu a v průvodci PDF přiloženém k našemu sdělení.
Ovlivní tato změna účinnost mé léčby?
Ne, účinnost léčby nebude ovlivněna. Naše metoda Classic Boosting byla důkladně testována a prokázala svou úspěšnost. Nedávno jsme nový postup Classic Boosting představili po celém světě jako součást našeho inovačního procesu a od té doby jej používají stovky spotřebitelů.
Jak často musím svá rovnátka aktivovat?
Každý aligner nosit jeden týden, poté jej aktivujete metodou vroucí vody a následně nosíte další týden. Pak byste jej měli vyměnit za následující aligner. Tento proces klasického boostování nahradí dva boosty, které jste dosud prováděli s elektrickým boosterem.
Je tato změna dočasná nebo trvalá?
Tato změna aktivačního procesu rovnátek ClearX je trvalá. Je součástí našeho závazku zlepšovat efektivitu léčby a zkušenosti pacientů.
Co mohu udělat, pokud se v novém procesu vyskytnou potíže?
Jestliže se setkáte s nějakými problémy, podívejte se na instruktážní video a průvodce ve formátu PDF. Pro další podporu nás neváhejte kontaktovat na adrese help@clearxaligners.com.
Kdy bude aplikace ClearX aktualizována pro zohlednění této změny?
Náš tým v současné době aktualizuje aplikaci ClearX, aby byla v souladu s novým způsobem aktivace. Jakmile bude aktualizace k dispozici, budeme vás informovat.
Mohu s novou metodou nadále používat stávající booster?
Ano, můžete použít stávající booster. Jednoduše do něj nalijte vroucí vodu s alignery uvnitř podle návodu. Není třeba připojovat booster k napájení ani k aplikaci přes Bluetooth.
Jaké jsou výhody nové metody aktivace?
Nová metoda zjednodušuje proces aktivace, který je efektivnější a uživatelsky přívětivější. Odpadá také potřeba elektronických komponentů, což je v souladu s našimi cíli v oblasti ekologické udržitelnosti.
Převratné změny v ortodoncii
Protože jsou alignery průhledné, je léčba možná v každém věku a životní situaci, aniž by ovlivňovala vaši pohodu, a zároveň vám není nepříjemné nosit tradiční a přímo rozpoznatelná rovnátka. Navíc je lze kdykoli sejmout, což zajišťuje velké pohodlí, přičemž je stále možné jíst, čistit si zuby a účastnit se například schůzek nebo prezentací, aniž byste museli mít na sobě rovnátka. Jen je třeba zajistit jejich nošení alespoň 21 hodin denně, aby bylo možné zaručit požadované výsledky.
Toto jsou vyjmenované jen největší výhody čirých rovnátek. Nyní však Dr. Sherif Kandil, zakladatel a generální ředitel společnosti K Line Europe, německého poskytovatele nejkvalitnějších clear alignerů, vynalezl revoluční alignery ClearX, založené na 4D technologii. Alignery ClearX představují další úroveň neuvěřitelné inovace, která umožňuje věci, jež si dříve nikdo nedokázal ani představit.
Kontakt
česky
+420 799 79 49 79
anglicky, německy